back to top

Čo zvážiť pri výbere bytu?

Pridať k obľúbeným
Vyradiť z obľúbených

Základné kritéria na byt je hlavne veľkosť a poloha. No predtým ako začnete hľadať byt by ste si mali položiť ešte jednu otázku, ktorá práve lokalitu a veľkosť môže zásadnejšie ovplyvniť.

Kupujem byt na bývanie alebo ako investíciu?

Ak kupujem byt pre seba na bývanie tak pozerám hlavne na svoje potreby. Pri lokalite zisťujem vzdialenosť / dostupnosť do práce, kde je možnosť tráviť voľný čas, aké sú v okolí obchody, športoviská, škola, škôlka, … Pri veľkosti bytu je to o mne koľko rokov plánujem v byte bývať, či je to 1 izbový byt na začiatok alebo budem potrebovať 3 izbový byt pre rodinku. Aké by mal mať byt vybavenie, či uprednostňujem aby bol byt zrekonštruovaný. V prípade pôvodného stavu budem chcieť a mať čas rekonštruovať. Je pre mňa dôležité poschodie, výťah, balkón, či sa dá dokúpiť garáž / parkovacie miesto.

Byt ako investícia

Ak kupujem byt ako investíciu na ďalší prenájom tak si najskôr definujem kto bude mojim nájomcom. Pretože byt, ktorý kupujete ako investíciu nemusí byť v mieste kde máte aktuálne svoje zázemie.

V prípade dlhodobého nájmu sa pozeráme na potreby budúceho nájomcu, ktorý by v blízkosti bytu mohol mať prácu, dobrá dostupnosť na voľnočasové aktivity, občianska vybavenosť v okolí – obchody, školy, reštaurácie, športoviská. Veľkosť bytu by sa mala odvíjať od toho či by ste chceli prenajímať byt 1 osobe, páru alebo mladej rodinke. A potom pokračujú otázky ako chcem aby sa v bytovom dome nachádzal výťah, má mať balkón, má byť zrekonštruovaný alebo v pôvodnom stave, ak sa predáva zariadený je to pre mňa výhoda, aké sú možnosti parkovania.

Ďalšou možnosťou prenájmu je tzv. krátkodobé ubytovanie – Airbnb. Vašim krátkodobými nájomcami budú prevažne turisti, výletníci a tomu musí zodpovedať aj lokalita. Takže namiesto dobrej dostupnosti do práce je dobre si pozerať dobrú dostupnosť do prírody, na hrady, do múzeí prípadne na rôzne atrakcie. Veľkosť bytu a počet izieb záleží od počtu ľudí, ktorým by ste to chcel prenajímať. Má mať byt výťah, terasu alebo balón, parkovacie miesto, možnosť v okolí si dať raňajky.

Úplne iným a špecifickým konceptom investovania a prenajímania je apartmán alebo nehnuteľnosť v komplexe.

Ako to prebieha? Apartmány sú určené ku kombinácii vlastného užívania a ďalšieho prenájmu. V čase Vašej neprítomnosti apartmán prenajímate cez hotelový systém, čo Vám zaručuje atraktívny výnos % z prenájmu ubytovania a minimalizuje Vaše starosti s týmto spojené. Výnos z prenájmu sa odvíja od reálnej obsadenosti komplexu. Užívanie apartmánu si dohodnete v nájomnej zmluve o zaradení apartmánu do hotelového systému. Väčšinou je zaužívané, že apartmán môžete využívať kedykoľvek, pokiaľ nie je prenajatý.

Ak už máte zadefinované požiadavky na byt a lokalitu plus máte prezistené svoje finančné možnosti prichádza aktívna časť kúpy nehnuteľnosti.

Pridať k obľúbeným
Vyradiť z obľúbených
Autor textu
RealVEA.sk
RealVEA.skhttps://www.realvea.sk/
Ako realitná kancelária zrealizujeme predaj Vašej nehnuteľnosti „na kľúč“ v rôznych regiónoch Slovenska. Pre realitných developerov a investičné nehnuteľnosti ponúkame moderné marketingové riešenia.

7 tipov, ako zvýšiť hodnotu pozemku pri jeho predaji

Pri predaji pozemku je každý majiteľ zameraný predovšetkým na to, aby z transakcie vyťažil čo najviac. Existuje niekoľko stratégií, ktoré môžu pomôcť zvýšiť hodnotu...

Základná špecifikácia pozemku pri jeho predaji

Chystáte sa predať pozemok? Akákoľvek transakcia s nehnuteľnosťou môže byť komplexná, ale keď ide o predaj pozemku, detaily rozhodujú! Pozemok nie je len kus zeme....

Chystáte sa predať pozemok? Pripravte si tieto dokumenty!

Predaj pozemku môže byť na prvý pohľad zdĺhavý a komplikovaný proces, ale s dobrým plánom a správnymi informáciami sa môže stať pomerne hladkým a...

Úspešné stratégie pre prenajímateľov: Ako získať a udržať si dobrých nájomníkov

V srdci každého prenajímateľa bije túžba po nájomníkovi, ktorý bude rešpektovať jeho nehnuteľnosť ako svoj domov, platiť nájom včas a susedom pridávať iba príjemné...
Reklamný priestor